De neste to ukene veksler vi mellom å sandblåse og male de forskjellige seksjonene på nest siste broseksjon av stål.
Stålseksjonen vi jobber på nå har flere detaljer og er noe større enn de forrige, og vi deler derfor opp arbeidet her noe mer opp. Vi skal også bytte noen gummiforinger på kablene nede ved brudekket i denne perioden.
Stålarbeidene fortsetter de neste 2 ukene med en veksling mellom sandblåsing og maling av de forskjellige seksjonene på nest siste broseksjon av stål. Stålseksjonen det jobbes på nå har flere detaljer og er noe større enn de forrige, og arbeidene deles derfor noe mer opp.
Det skal også byttes noen gummiforinger på kablene nede ved brudekket i denne perioden.
For betongrehabiliteringen pågår det flere mindre operasjoner samtidig. I hovedsak skal vi de neste to ukene arbeide med landkar og i akse 7. Det vil si omtrent frem til parkeringsområdene. Arbeidene består i meisling av dårlig betong på søylene, støping av skader og flytting av stillaser. Fra bruliften pågår det arbeider i samme område med å bytte ut sluker og gjenstøpe hull i gangbanen.
Brudekke: veien som går over hele brua
Landkar: Et landkar består som oftest av fundamentplate. Her kobles veioverbygningen og brobanen sammen
Akse 7 er søyle / pilar nummer 6. Brua er delt opp i akser, hvor landkar Sølyst er akse 1 og landkar Storhaug er akse 25